Vi designede og byggede en unik bar, som skulle fremme fællesskaber, og som aktiverede kundens brand med cirkulære principper, både i forhold til udseende og bæredygtighed.
Faktaboks
- Kunde: Jacobsen Specialøl/Carlsberg
- Leverancer: Brandaktivering, design, cirkulært byggeri
- Periode: Opført første gang 2023 og skal genbruges på Roskilde Festival 2024.
Når man har lavet et særligt produkt, vil man gerne præsentere det i lige så særlige omgivelser. Derfor ønskede Jacobsen Specialøl at aktivere deres brand på en ny måde på Roskilde Festival. De ville have en helt unik bar, hvor gæsterne kunne nyde deres specialøl og få specialoplevelser.
Kundens ønsker var tydelige:
- Baren skulle være et centralt mødested på festivalen.
- Den skulle have et indbydende og lækkert design.
- Gæsterne skulle have lyst til at blive hængende.
- Baren skulle være praktisk bygget og udført i cirkulære materialer.
I samarbejde med arkitekterne Sine Lindholm & Mads-Ulrik Husum fik vi de mange visioner ned på papir, og ved hjælp af dygtige tømrere og frivillige blev Jacobsens Ølhave bragt til live.
Jacobsens Ølhave blev en helt unik oplevelse med rammer, som gjorde, at gæsterne fik lyst til at blive hængende. Barens cirkulære udformning med åbne og gennemsigtige facader gjorde, at den gode stemning fra festivalpladsen kunne mærkes inde i ølhaven, mens man stadig havde oplevelsen af at opholde sig i et særligt rum med en særlig stemning.
Når gæsterne købte en af Jacobsens Specialøl, kunne de tage den med til de speciallavede borde-bænkesæt, hvor de trætte festivalben kunne hvile sig med udsigt til Orange Scene. I midten opstod der et indbydende rum med plads til både snak, latter og mulighed for at hænge ud på græsset, mens man nød solens stråler.
Ølhaven var lavet af materialer, som kan genanvendes, når den sidste øl omgang er blevet skænket. På den måde er Jacobsens Ølhave et cirkulært byggeri både i udseende og i materialevalg, da den kan kunne bruges igen og igen.