UNGDOMMENS FOLKEMØDE

I 2016 løb den første udgave af Ungdommens Folkemøde af stablen i Søndermarken i København.

SERVICES

OPLEVELSESDESIGN, LOGISTIK, EVENT-SIKKERHED, VIDEN

 

PUBLIKUM

10.000

STED

SØNDERMARKEN

Ungdommens Folkemøde er en ny type festival, hvor mange tusinde unge mødes og i løbet af to dage diskuterer emner som demokrati, fællesskaber, socialt engagement, ungdomsliv og ungdomsarbejdsløshed. Alt sammen for at give ungdommen en stemme, som folkene bag synes mangler i samfundsdebatten.

Opgaven, vi skulle løse, var at levere rådgivning i forhold til opstart af en helt ny festival. Hernæst hjalp vi til med pladsdesign, leverede sparring på site-produktion og var leverandør på materiel og el.

Bag Ungdommens Folkemøde står non profit-organisationen Ungdomsbureauet, som Roskilde Festival-gruppen har støttet lige siden starten, da begge organisationer arbejder ud fra værdier som medmenneskelighed, tillid, åbenhed, nysgerrighed og fællesskab. Derfor var vi involveret i planlægningen af arrangementer helt fra begyndelsen.

Vores løsning inkluderede blandt andet Roskilde Festivals markante, pyramideformede upcoming-scene, Rising, som hovedscene, hvorfra statsminister Lars Løkke Rasmussen holdt åbningstalen, samt workshoptelte og stader til politiske partier, virksomheder, NGO’er og andre organisationer. Og vi løste de logistiske produktionsmæssige udfordringer, der er forbundet med at afvikle et så stort event i et idyllisk skov- og parkområde med mange, smalle stier.

På den måde bidrog vi til, at debutudgaven af Ungdommens Folkemøde blev en succes med både højt besøgstal, engagerede debatter og omtale i medierne.På den måde bidrog vi til, at debutudgaven af Ungdommens Folkemøde blev en succes med både højt besøgstal, engagerede debatter og omtale i medierne.

Besøg siteBesøg site